محل لوگو

شرایط اخذ اقامت دائم و موقت ترکیه


براساس این گزارش، که توسط اداره کل مدیریت مهاجرت تهیه شده و از اطلاعات رسمی جمع آوری شده است، تعداد افرادی که در سال 2016 به روش های مختلف به ترکیه وارد شده اند، به 24.686.471 نفر رسیده است. با حدود 34 میلیون نفر در سال 2015، این رقم در حدود 29٪ کاهش یافت. برای داشتن اقامت بلند مدت از راه قانونی ، یک مجوز اقامت موقت یا یک مجوز کاری که توسط یک شرکت تایید شده باشد مورد نیاز است. در سال 2016، در حالیکه 53 درصد از خارجیان ساکن در این کشور دارای مجوز اقامت کوتاه مدت بودند، حدود 14 درصد از خانواده ها و دانشجوها حق اقامت را به خود اختصاص دادند. ادارات مدیریت مهاجرت شهر / شهرستان که به عنوان مقامات صالح تعیین شده اند برای دریافت درخواست برای هر یک از مهاجران مطابق با هدف اقامت تعیین شده اند. مجوز اقامت ممکن است توسط فرد مهاجر یا توسط یک وکیل و یا از طریق شخص نماینده قانونی درخواست داده شود. با این وجود، اداره ممکن است در طول زمان درخواست، حضور مهاجر را نیز درخواست کند. درخواست های اقامت پذیرفته شده توسط ادارات مدیریت مهاجرت شهر / شهرستان از طریق سیستم به اداره کل مدیریت مهاجرت ارسال می شود و کارت اقامت صادر می شود و کارت های اقامت که در مرکز منتشر شده اند به آدرس ذکر شده توسط مهاجر در طی درخواست از طریق پست ارسال می شود.

 

شرایط اخذ اقامت دائم و موقت ترکیه

 

چرا ترکیه؟

با توجه به داده ها از سال 2016، ترکیه با تولید ناخالص داخلی بیش از 718 میلیارد دلار از 18 اقتصاد بزرگ جهان و همچنین با موقعیت ژئوپلیتیک، که به عنوان پل بین سه قاره عمل می کند، یکی از مهمترین مکان های تجاری است. ترکیه که در طول تاریخ یکی از مهم ترین مسیرهای تجاری جهان و از لحاظ جغرافیایی شامل ده ها کاروانسرای تاریخی بوده است همانند گذشته، امروزه نیز یکی از مهمترین مراکز تجاری در جهان است. بین اهداف 2023 ، اولین هدف ترکیه ورود به 10 اقتصاد اول جهان است و به خصوص از آغاز سال 2000 رشد اقتصادی قابل توجهی را نشان داده است. ترکیه با رشد اقتصادی 9.2% در سال 2010 و 8.8% در سال 2011 ، سرمایه های خارجی و توجه سرمایه گذاران را بیشتر از قبل به خود جذب کرد. به عنوان یک نتیجه طبیعی از این وضعیت، هرروزه هزاران نفر از خارجیان از کشورهای مختلف در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای همسایه با هدف گردشگری، آموزش و کار ترکیه را ترجیح می دهند. همانطور که ترکیه در سال های اخیر با هدف کار و گردشگری ترجیح داده شده است، یکی از مهمترین مراکز آموزشی منطقه نیز است. با توجه به داده ها از سال 2016 ، 61.116 نفر با اجازه اقامت دانشجویی در ترکیه حضور دارند. در سال 2016 بیشترین کشورها با دانشجویان خارجی در ترکیه ، به ترتیب، جمهوری آذربایجان ( 10.528نفر)، ترکمنستان (6600 نفر)، افغانستان (3803 نفر)، عراق (3438 نفر) و سوریه (3367 نفر) بود.

 

مجوز اقامت چیست؟

مجوز صادر شده توسط مقامات صالحه، که حق زندگی در یک محل خاص را در یک مکان خاص فراهم می کند، مجوز اقامت نامیده می شود. مهاجران با داشتن این سند، در طول اجازه اقامت خود حق زندگی از نظر قانونی در ترکیه را دارند. مجوزهای اقامت که اهمیت زیادی برای نظم عمومی و حمایت از حقوق اجتماعی مهاجران دارند، به افرادی که شرایط لازم را دارند، مدارک مورد نیاز را در زمان ارائه می کنند و هیچ مشکلی برای اقامت در این کشور ندارند، توسط اداره کل مدیریت مهاجرت به آن ها داده می شود.

 

دریافت مجوز اقامت برای چه افرادی ضروری است؟

اقامت طولانی تر مهاجران از دوره تعیین شده با ویزا نیاز به دریافت مجوز قانونی اقامت دارد. در گذشته، درخواست برای مجوز اقامت فقط توسط فرمانداران گرفته می شد، اما با اجرای YUKK، مهاجران برای اقامت در ترکیه باید از طریق کنسولگری ها در کشورهایی که از لحاظ قانونی مشکلی برای حضور آنها وجود ندارد، درخواست دهند.

مجوز های اقامت به شش دسته اصلی تقسیم می شوند: کوتاه، طولانی، خانواده، دانشجویان، بشردوستانه و قاچاق انسان. برای انواع مختلف مجوز اقامت، معیارهای متفاوتی از مهاجران مورد نیاز است و مجوزهای لازم براساس این معیارها ارائه می شود. بر طبق این، شرایط اساسی برای مجوز اقامت خانواده برای حداکثر دو سال در هر درخواست به شرح زیر است:

علاوه بر این، مجوز اقامت دانشجویی برای دوره تحصیل دانشجویانی که در کشور ترکیه تحصیل می کنند، اعطا می شود، در روند پرونده، مدارک حمایتی از دانشگاه ها و یا سایر موسسات آموزشی که در آن دانشجویان ثبت نام کرده اند درخواست داده می شود. برای سایر انواع مجوزها، اداره مهاجرت می تواند شرایط و اسناد مختلف و همچنین مدارک مورد حمایت را درخواست کند.

 

مجوز اقامت کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟

مجوز اقامت کوتاه مدت در ترکیه که برای مدتی مشخص به مهاجران داده می شود، مجوزهایی است که توسط مقامات قانونی تایید شده است. اکثر مجوزهای اقامت کوتاه مدت را برای اهداف گردشگری اعطا می کنند. مجوزهای صادر شده به مدت 1 سال، برای استانبول می تواند تا 2 سال باشد.

مجوز اقامت طولانی مدت مستمر برای 8 سال و بیشتر برای زندگی مهاجران در ترکیه داده می شود. مهاجرانی که برای این درخواست تأیید شده اند، مجوز اقامت دائم دارند. در طول پروسه اقامت مهاجران در ترکیه، اقامت در خارج از کشور بیش از 6 ماه در طول یک سال ، برای باطل شدن مجوز اقامت کافی است و چنین مواردی، در مدیریت مهاجرت بررسی می شود. علاوه بر این، کسانی که از لحاظ قانونی فراری هستند و یا دیپورت می شوند نمی توانند مجوز اقامت درخواست کنند.

 

اهمیت پشتیبانی حرفه ای برای مجوز اقامت مهاجران

مخصوصا برای مهاجرانی که برای اولین بار درخواست مجوز اقامت خواهند کرد، هم برای کوتاه شدن دوره درخواست و تکمیل فرآیند درخواست و هم برای به دست آوردن نتایج سریع تر در اداره مهاجرت، مشاوره حرفه ای، پشتیبانی بسیار مهمی است.

برای اقامت در ترکیه با مشاوران نورا تماس بگیرید

منبع:ترکیه

 

تلفن: 88603162 21 98+

 

تلفن: 88611437 21 98+

 

تلفن: 88623547 21 98+

 

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما